O situație reprobabilă

Românii sunt împiedicați pe diverse căi să ajungă la CEDO – Curtea Europeană a Drepturilor Omului? Poșta Română execută niște ordine și îi împiedică pe Români să-și depună plângerile la CEDO? Prin  intermediul ziarului „Națiunea” as dori să fiu ajutată să primesc un răspuns mai rapid din partea Poștei Române,  pentru o situație stranie prin care am trecut și pe care nu o înțeleg,  oricât încerc.

Nu este normal ca un plic trimis către CEDO să nu ajungă la destinație pe un motiv absolut derizoriu: destinatar necunoscut. Totul – așa cum se va vedea din materiale, documentele atașate – cu VIOLAREA Arogant-CINICA a secretului corespondenței! Aceasta și pentru că se știe că a depune un dosar la CEDO implică niște termene care trebuie respectate.

Un Dosar către CEDO trebuie depus în șase luni după ce autoritatea națională competentă cea mai înaltă a pronunțat o decizie, altfel se pierde dreptul de a te adresa la CEDO.

Ce părere are Conducerea Poștei Române de această situație?

Pentru a sesiza Poșta Română de o atare situație nu poți „vorbi” decât scriind la Compartimentului Reclamații–Poșta Română, unde îți răspunde… Compartimentul Reclamații… și nicidecum o persoană cu nume și prenume. Eu am primit un asemenea răspuns semnat de… Compartimentul Reclamații. Un răspuns, practic, nesemnat, dar cu greșeli flagrante legate de datele situației expuse. În Schimb, cu mare precizie, mi se spune că răspunsul nu poate fi dat mai devreme de trei luni. Este vorba de un act deosebit de grav, de fals în acte publice precum și de violarea corespondenței.

Am depus un Dosar pentru CEDO în 29 august 2018, printr-un oficiu poștal din București, Par Avion, Recomandat, cu AR – formular de confirmare de primire, la adresa indicată pe site CEDO sau/și în toate textele cu Informații despre CEDO:

MONSIEUR  LE GREFFIER DE LA COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L’HOMME – CONSEIL DE L’EUROPE – F-67075 – STRASBOURG – CEDEX–FRANCE

După aproape o lună de zile întrucât nu am primit AR, mai precis în 26 septembrie 2018 am facut o Reclamație înregistrată de NE-primire a AR-ului meu cu semnatură din partea CEDO. Sunt anunțată că în 27 septembrie 2018 plicul meu pentru CEDO s-a întors din Franța cu mențiunea DESTINATAIRE INCONNU. Adică, plicul meu către CEDO s-a întors cu „adrisantul” necunoscut exact a doua zi de la depunearea reclamației mele de neprimire a AR-ului. Și tocmai după șase zile lucrătoare, adică în 5 octombrie 2018 mi s-a înapoiat plicul dat către CEDO și venit în România cu menţiunea: DESTINATAIRE INCONNU.

Mențiune scrisă pe  o „fițuică”, lipita pe un fel de ENVELOPA de CELOFAN  cu ANTETUL TIPARIT al… Poștei Române.

Deci „fițuica” ilizibilă, falsificată la modul cel mai grosier și evident, ca din partea Poștei Franceze este lipită … PE ANVELOPA DE CELOFAN cu ANTETUL POȘTEI ROMÂNE, în interiorul careia  este  SIGILAT TOT MATERIALUL trimis de mine și platit, către CEDO : un plic maro și care este RUPT, efectiv rupt de către cineva, se observă clar și pe trei laturi ale plicului. Pe plicul meu maro se vede clar formularul AR completat de mine și pe care Poșta Franceză nu a scris nimic. Am atașate fotografii din diverse unghiuri al ENVELOPEI de CELOFAN. Anvelopa este ca și neatinsă, întreagă, iar ÎN INTERIORUL EI SE VEDE PLICUL MEU MARO DESCHIS, RUPT ÎN BATJOCURA pe trei din cele patru laturi!

CUM putea Poșta Franceză să lipească PE ANVELOPA de CELOFAN cu ANTETUL Poștei Române o asemenea fițuică, cu mențiuni false și cu o ștampilă la modul cel mai grosier ștearsă, ILIZIBILĂ când exista formular AR pe care trebuia să-l completeze Poșta Franceză? Pentru că nu îi poți spune formular sau etichetă venită din partea serviciilor franceze unei hârtii de ziar, parcă, cu o ștampilă ilizibilă pe care nu se vede nici data, nici de unde vine.

Așadar, am primit  în 5 octombrie 2018 un plic de nerecunoscut: rupt, efectiv. Nu pare absolut de loc că ar fi vorba de o deteriorare de manevrare a plicului prin trântire sau altceva de acest gen, de la ghișeul oficiului poștal până la biroul BSI – București. Trei laturi ale plicului sunt rupte, efectiv, se pot extrage cu ușurință paginile din dosarul meu. Poate, chiar au fost pagini sustrase din Dosar. Evident este vorba de violarea corespondenței.

Mi se restituie, de fapt, un veritabil colet de plastic pe care scrie POȘTA ROMÂNĂ și înăuntru se află dosarul meu pentru CEDO cu adresa care se vede foarte bine și cu formularul AR, de culoare roșie,  pe care francezii nu au scris nimic?! Prin Track and Trace, serviciul  Poștei Române de urmărire a traseului unei scrisori  se  spune  foarte frumoas ca plicul către CEDO a fost primit de la expeditor în 29.08.2018,  iar în 31.08.2018 a fost Expediat din România  prin BSI București. După aceste informații puteam să stau liniștită că plicul cu plângerea mea către CEDO va ajunge sigur la destinație, nu-i așa? Reclamația mea de a vedea AR-ul cu semnătura de primire a plicului meu către CEDO a schimbat lucrurile. Chiar atunci a apărut plicul, cu „destinatar necunoscut”. Deși ADRESA era corectă, se vede foarte clar pe plicul meu din hartie, din interiorul ANVELOPEI  SIGILATE TRANSPARENTE.

Nedumeririle mele: Oare mi s-ar mai fi întors vreodată plicul meu adresat CEDO dacă nu aș fi cerut AR? Se putea deteriora plicul meu în două zile cât timp a stat în birourile Poștei Române? Dacă plicul s-a rupt – și nu a fost RUPT în batjocură după cum se vede și sunt eu convinsă – în birourile Poștei Române,  în cele două zile, nu puteam fi anunțată și poate schimbam chiar eu plicul? Foarte curios că plicul către CEDO a plecat deteriorat în două zile cât timp a stat în țară, iar la întoarcere același plic a stat șase zile în birourile Poștei Române din 27.09.2018 când chipurile, s-a întors, întrucât poștașul francez nu a găsit biroul CEDO – Strasbourg până în 04.10 2018, iar în 05.10.2018 s-a înapoiat expeditorului. Este foarte curios traseul plicului meu revenit în țară: în 27.09.2018 – plic sosit în România, în 28.09.2018 este în prelucrare Tranzit. Urmează două zile libere de sâmbătă și duminică, 29 și 30 septembrie 2018. În zilele de 1-2-3 octombrie 2018 scrisorica mea NU este menționată pe nicăieri, nu apare că ar mai fi în tranzit sau altundeva. În 04.10.2018 scrisoarea apare ca fiind din nou în prelucrare Tranzit, iar în 05.10.2018 plicul este predat la destinatar. Aceasta înseamnă că în 6 zile lucrătoare s-a analizat un plic care trebuia doar să fie returnat expeditorului său. O scrisoare cu destinatar necunoscut se întoarce la expeditor imediat ce sosește în birourile Poștei Române. Eu sunt convinsă că în șase zile s-au rupt niște pagini prin registre, s-au intercalat niște date, s-a mai discutat ce și cum să se răspundă. Câte nu s-au aranjat în 6 zile! Din moment ce răspunsul dat de Poșta Franceză este pe acea hârtie ilizibilă pusă pe plicul de plastic al Poștei Române se înțelege că plicul meu a plecat deteriorat din România și prin „grija” Poștei Române a fost „îmbrăcat” într-o anvelopă sigilată de celofan, plastic subtire, cu antetul Poștei Române imprimat din fabrică. Dar, până în Franța și înapoi, anvelopa de plastic/celofan a Poștei Române arată atât de bine, nu este șifonată, este întinsă, arată impecabil ! Curios, nu ? În șase zile câte nu se pot face! Formularul AR completat de mine este în pus în plicul de plastic al Poștei Române și la destinatar,  Poșta franceză nu a scris nimic!? De ce? Serviciile franceze scriu corect la Track and Trace – France că plicul meu este în 29 august 2018 la Poșta Română, iar în 31 august 2018 plicul pleacă din România și ATENȚIE! – în 28 septembrie 2018 plicul a sosit în Franța la „Bureau d’echange”.

Aici sunt două inadvertențe: cum să fie plicul în Franța în 28 septembrie 2018, când Poșta Română spune că în 27 septembrie 2018 plicul se înapoiase în România cu mențiunea DESTINATAR NECUNOSCUT; orice scrisoare trimisă din România par avion- recomandat în Franța ajunge în maximum 20 de zile. Mai mult, după spusele funcționarelor din orice oficiu poștal, cam în 20 de zile de la trimiterea din România a unei astfel de scrisori, formularul AR trebuia să se întoarcă în țară cu semnătura destinatarului.

Încă o dovadă că plicul meu pentru CEDO nu a ieșit din țară! Mint Francezii? De conivență cu Românii? Foarte posibil! Pentru ca:

Reclamând situația în 26 octombrie 2018 serviciilor Poștei Franceze, după ce la început mi-au răspuns foarte politicos, cu promisiunea că în câteva zile îmi vor da răspunsul:

„… Conformément aux engagements de délai de traitement de votre dossier une réponse vous sera envoyée au plus tard le 30/10/2018 (date limite de réponse  notée dans le dossier). L équipe du Service Client de la Poste met tout en oeuvre pour vous renseigner…”, au devenit deodată ostili, dar cu o informație precisă că voi primi răspunsul meu exact în 7 ianuarie 2019,  menționând totodată că serviciile internaționale cer ca reclamația să se facă către serviciile poștale din România. Sic!

De ce nu au spus de prima dată așa și mi-au comunicat că în cîteva zile mi se va răspunde? La solicitarea mea insistentă să mi se spună unde merge o scrisoare după ce ajunge la „Bureau d’echange” și odată ajunsă la Bureau d’echange de ce Track and Trace – francez nu mai menționează nimic despre scrisoarea mea către CEDO, francezii răspund: ”… il s’agit de la non-réception par son destinataire d’un envoi expédié depuis l’étranger.Ce ar vrea să spună această frază?

Am făcut sesizare și către Poșta Română, evident, chiar înainte de a mă adresa Poștei franceze, în 23 octombrie 2018. Adresa către CEDO este corectă, verificând din nou, văzându-se foarte clar și pe plicul înapoiat, șifonat și rupt. Adresa scoasă la calculator a rămas intactă.  În urma reclamției mele, din partea Poștei Române mi-a răspuns – fără vreun nume – … „Compartiment Reclamatii. Posta Romana” într-o limbă de lemn a secolului 21, începând cu o mare greșeală și anume că scrisoarea mea către CEDO „a fost expediata in bune conditii de Posta Romana spre destinatie la data de 21.08.2018”

De unde a scos „Compartiment Reclamatii” această dată când eu am depus scrisoarea la oficiul poștal român în 29.08.2018, iar spre Franța a plecat în 31.08.2018?!

Și continuand cu o nepotrivire în legătură cu depunerea unui formular către operatorul poștal desemnat din Franța „un astfel de formular, la data de 03.10.2018”. De unde a scos „Compartiment Reclamatii” această dată?! Eu am făcut reclamația în 23.10.2018 pentru o scrisoare returnată expeditorului în 05.10.2018?!

Concluzii:

NU cred ca plicul meu a iesit din țară. NU cred că Poșta franceză nu ar fi recunoscut o asemenea instituție și DACĂ ar fi fost adresa scrisă incorect. În mod sigur poștasul francez  ar fi știut să ducă scrisoarea la sediul CEDO, chiar dacă adresa ar fi fost scrisă greșit. Dar, cand  adresa este scrisă exact, în nici un caz  nu putea să spună ca destinatarul nu este cunoscut. Nu cred ca fițuica” pe care scrie DESTINATAIRE INCONNU este a Poștei Franceze. Cu o ștampilă ilizibiă din care nu se distinge nici data, nici localitatea. Efectiv, este o ștampilă mișcată special/pusă cu precizie de specialiști în domeniu ca să nu se vadă nimic… De ce francezii nu ar fi scris DESTINATAR NECUNOSCUT pe formularul meu AR? Formular rămas intact, din care se văd foarte bine datele trimiterii. ESTE VORBA NU NUMAI DE VIOLAREA CORESPONDENȚEI DAR ȘI DE FALS ÎN ACTE PUBLICE?! Consider că cineva a știut ce conține Scrisoarea mea către CEDO și  în mod special nu s-a trimis dosarul dorindu-se să treacă perioada de șase luni și astfel plângerea mea să nu ajungă la CEDO. Cui folosește ce s-a întâmplat? De ce face Poșta Română așa ceva? Pe cine ajută? Care sunt despăgubirile pe care trebuie să le dea Poșta Română?

Cred că o asemenea situație trebuie analizată serios și trebuie rezolvată foarte repede. Lucrurile sunt clare, după traseul scrisorii prin chiar dovezile Poștei Române. De ce ar fi necesare trei luni ca să se facă o verificare  pentru această situație? Cine va ieși țap ispășitor? O funcționară de la un ghișeu? Nu se admite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*