„Studiul dansului popular din zona Ilfovului”

La Casa de Cultură „Mihai Eminescu” din orașul Bragadiru, marți, pe 26 noiembrie, la ora 13, a avut loc etapa de evaluare a proiectului cultural „Studiul dansului popular din zona Ilfovului”. Activitatea principală a proiectului „Studiul dansului popular din zona Ilfovului” a constat în formarea a 60 de cadre didactice, din cele 40 de localități ale județului Ilfov, în studiul dansului. Evaluarea în acest proiect constă în realizarea de către cursanți a unor formații de dansuri populare alcătuite din elevi și prezentarea de către aceștia a unui moment artistic realizat în urma parcurgerii cursului. Evaluatori au fost: maestrul coregraf Marin Barbu, președintele Asociației Coregrafilor Ansamblurilor Folclorice din România și maestrul coregraf Ștefan Coman, directorul Ansamblului Folcloric „Baladele Deltei” din Tulcea. Parteneri în organizarea și implementarea proiectului au fost Consiliul Județean Ilfov, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov, Asociația Coregrafilor Ansamblurilor Folclorice din România și  Asociația Culturală „Dorulețul” din Tulcea.

Cele 60 de cadre didactice instruite în domeniul dansului popular au prezentat grupurile de elevi pe care le-au pregătit la rândul lor, în cadrul evaluării finale a proiectului. Dintre acești profesori, viitori coregrafi, putem menționa echipele ce au prezentat momentele coregrafice. Astfel au urcat pe scenă copii și elevi coordonați de către: Proscan Laura Felicia și Marin Daniela (Școala Gimnazială nr.1 – Bragadiru), Mihai Iuliana (Școala Gimnazială nr. 1 – 1 Decembrie), Micu Monica Oneluța și Bria Petronela-Daniela (Grădinița Sf. Nicolae – 1 Decembrie), Dorr Maria Alina și Troncea Georgiana (Școala Gimnazială nr. 1 – Tunari), Constantinescu Corvin / Odorheanu Dana / Pandrescu Daniela și Tilinca Elena (Școala Gimnazială nr. 1 – Voluntari), Andreescu Cristina / Apostol Veronica Liliana / Petre Stoica Mihaela / Cîrstea Ileana și Streinu Dumitru (Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna” – Roșu Chiajna), Iancu Anamaria (Liceul cu program sportiv nr. 1 – Clinceni), Ștefan Elena (Liceul cu program sportiv nr. 1 – Clinceni), Florea Nicoleta (Școala Gimnazială nr. 1 – Buftea), Duță Mihaela (Școala Gimnazială nr. 2 – Tânganu), Enache Roxana (Școala Gimnazială nr. 1 – Berceni), Martac Stana și Cimpoca Nicoleta (Școala Gimnazială nr. 1 – Berceni), Voicu Gina (Școala Gimnazială nr. 2 – Dobroești), Oprea Mariana Livia (Palatul Copiilor și Elevilor Ilfov – Buftea), Susu Gabi (Liceul „Dumitru Dumitrescu” – Buftea), Cebuc Cristina – Mihaela (Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu” – Snagov), Hagivreta Luiza (Școala Gimnazială nr. 1 – Petrăchioaia), Grasu Mariana (ISJ / Școala Gimnazială nr. 2 – Dârvari-Ciorogârla), Preda Georgeta Noiemi (Școala Gimnazială nr. 1 – 1 Decembrie), Săvulete Monica (Școala Gimnazială nr. 1 – 1 Decembrie), Simion Otilia  (Școala Gimnazială nr. 1 – 1 Decembrie), Stoean Cristina Silvia (Școala Gimnazială nr. 1 – 1 Decembrie), Miclea Teodora (ISJ / Școala Gimnazială nr. 2 – Dârvari-Ciorogârla), Stan Sevasta (Școala Gimnazială nr. 2 – Tămași), Rotaru Natalia (Școala Gimnazială „Prof. Ion Vișoiu”), Badea Nicoleta (Școala Gimnazială nr. 1 – Moara Vlăsiei), Spinache Mihaela (Școala Gimnazială nr. 1 – Buftea), Cristescu Mihail (Colegiul Silvic „Theodor Pietraru” – Brănești), Lazăr Teodora (Școala Gimnazială nr. 1 – Ciorogârla), Aploianis Eugenia / Drăguț Alexandra și Vătășescu Gabriela (Liceul Tehnologic „Vintilă Brătianu” – Dragomirești Vale), Belcioiu Florentina și Tecu Doina (Liceul Teohnologic „Pamfil Șeicaru” din Ciorogârla / Școala Gimnazială nr. 1 – Jilava) și echipa formată din Gănescu Cornel Constantin / Soare Iuliana și Gănescu Iuliana Maria (de la „Bucură-te București” și Școala Gimnazială „Sfinții Voievozi”.

Juriul format din maestrul coregraf Barbu Marin, maestrul coregraf Coman Ștefan și doamna Director Alexandrina Niță, de la Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Ilfov, au acordat la finalul acestei acțiuni culturale de amploare atestatele de coregrafi pentru profesorii mai sus amintiți. Acum pot și ei „să opereze cu elemente de limbaj coregrafic specific dansului popular; să configureze structuri coregrafice în funcţie de zonele folclorice; să contribuie la promovarea culturii tradiţionale; să dezvolte oportunităţi de carieră, prin asimilarea de noi cunoștinţe, dovedite prin atestatul de studii și, să aibă capacitatea să organizeze la nivel de unitate școlară/ localitate o formație de dansuri populare”, așa cum se specifica în descrierea inițială a proiectului.

Numai prin implicarea directă a cadrelor didactice ce pot transmite mai departe generațiilor viitoare comoara folclorului nostru, se pot oferi șanse reale perenității acestora și existenței lor și pe viitor. (G.V.G.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*