Bețe-n roate…

De 30 de ani, guvernele României nu sunt în stare să construiască o autostradă care să străbată Carpații și să lege Transilvania de Vechiul Regat. Ciudat este că de fiecare dată când se dorește ca munții ce-i despart pe români să fie străbătuți de autostradă intervin imixtiuni externe și acțiuni în justiție parcă la comanda unor forțe externe care nu doresc să vadă România unită rutier. Acum cinci ani când s-a pus problema construirii autostrăzii Ploiești – Brașov secreții noștri din jusiție au început anchete penale împotriva celor care doreau construcția primei autostrăzi care să lege românii de pe ambele versante ale Carpaților.

Ancheta ajunsese la premierul de atunci Victor Ponta la comanda unui general interesat de beneficiile Bruxelului, nu ale națiunii. S-a spus atunci că prioritatea este autostrada Pitești – Sibiu care intră în culuoarul paneuropean IV. Dar se pare că și această autostradă cu studii de fezabilitate din vremea lui Ceaușescu are probleme venite pe filieră externă. De o autostradă care să lege Tg. Mureș de Suceava nu vorbește nimeni ca să nu fie deranjat proiectul germano-rus de creare a Moldovei Mari. Când părea că totuși autostrada Pitești – Sibiu are undă verde apar iar probleme venite ca de obicei din afară, tocmai de la Comisia Europeană, care blochează proiectul pe bani europeni datorită …mediului.

Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc susţine că finanţarea pentru autostrada Sibiu-Piteşti este suspendată de către Comisia Europeană din cauza unor probleme de mediu, iar Guvernul refuză să spună ceva despre subiect. În replică, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, afirmă că proiectul nu este blocat, iar Comisia a solicitat o serie de clarificări privind impactul autostrăzii asupra mediului. Pentru a fi suspendată finanţarea acestui proiect major de infrastructură, acesta ar fi trebuit să fie aprobat de către CE, lucru care nu s-a întâmplat până acum, afirmă Lucian Bode. ”Un lucru foarte periculos s-a întâmplat pentru unul dintre proiectele vitale de infrastructura din Romania şi anume: Comisia Europeană a trimis o notificare de suspendare a finanţării din fonduri europene pentru Sibiu-Piteşti din cauza unor probleme pe mediu (pentru cei care nu-şi mai amintesc: obiectivul avea acord de mediu obţinut în decembrie 2018). „Comisia Europeană a solicitat României, în data de 23 decembrie 2019, o serie de clarificări privind impactul autostrăzii Sibiu-Pitești asupra mediului, pe traseul acesteia. Comisia Europeană nu a transmis nicio scrisoare de suspendare. Documentul transmis de Comisie se numeste scrisoare de observaţii”, a scris Bode. Potrivit acestuia, potrivit regulamentelor europene, CE are la dispoziţie 3 luni pentru adoptarea unei decizii de aprobare de la momentul transmiterii.

Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc (PSD), a publicat duminică scrisoarea Comisiei Europene în care României i se cer informații suplimentare despre autostrada Sibiu-Pitești, cel mai important proiect de infrastructura al Romaniei la aceasta ora si pentru care autoritățile române cer fonduri UE. În scrisoare se face referire la o specie de gândac care va fi serios afectată de constructia autostrazii și pentru care România nu a venit cu soluții care să mulțumească CE. „În absenta unui raspuns, Comisia ar putea adopta o decizie privind respingerea finantarii”, scrie in finalul scrisorii primite de Romania de la Comisia Europeana. Când e vorba ca românii să construiască autostrăzi peste Munții Carpați, lucru ce ține de modernizare și siguranța națională, Bruxellul intervine cu bețe-n roate, nu cumva ca România să fie unită rutier, să devină o forță economică care să concurze cu stăpânii germani ai Uniunii Europene. Și așa apar ca din pălărie probleme de …mediu.

De-a lungul anilor am condus mașina pe autostrăzi din Alpii germani sau austrieci sau prin munții Boemiei spre fosta RDG și autostrăzile cu trei benzi care străbăteau tunele de câțiva kilometri, fără ca Comisia Europeană să se isterizeze pe probleme de mediu. Deci Germania și Austria au dreptul să construiască autostrăzi prin munți, dar România nu? Asta să fie egalitatea Bruxellului, nu „pentru căței” ca în fabula lui Grigore Alexandrescu. Noi românii nu avem aviz de mediu de la Bruxelles ca să putem uni țara noastră rutier cu autostrăzi? Ce țări din Europa nu vor ca România să construiască autostrăzi și de ce? Nu se vrea România unită și puternic economic, pentru a fi pradă ușoară intereselor celor de la conducerea unor țări puternic ideologizate din UE? Pentru funcionarii europeni gândacii sunt de vină! Prioritatea zero pentru țară este construcția de autostrăzi, iar cine bagă bețe-n roate se pot încadra la sabotarea economiei naționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*