Reducerea la absurdul restaurației…

Finalul ar putea fi acela în care președintele republicii să nu mai aibă nici măcar dreptul de a promulga legi… Să devină o tinichea cu șnur tricolor afișată la felurite manifestări pe post de instituție în stat, dar fără rol în stat. Să fie acolo, dar să nu deranjeze matrapazlâcurile guvernării prin intervenția sa.

Deja rolul de reprezentare i-a fost drastic diminuat… Deja dreptul de a vorbi țării pe vari teme i-a fost redus.

Mai are însă o „armă” pe care o poate folosi împotriva bășicii politico-parlamentară care se umflă în propriul interes prin folosirea instrumentelor legislative: refuzul de a promulga aberațiile avansate pe post de legi. Un drept de promulgare care oricum nu asigură o blocare definitivă, ci doar o încetinire a punerii în practică a proiectelor guvernanților și a camarilelor politice din arcul guvernamental, dar care deranjează prin simpla lui existență.

Așadar, nu mai bine i-ar fi confiscat și acest drept? Să rămână puterea legislativă strict în mâinile Executivului și a Parlamentului? Să fie netezit și scurtat ca timp drumul de la inițiativă la lege!

Sigur, pare încă departe momentul în care monstruoasa coaliție născută din indiferența, delăsarea și nepăsarea noastră va avea tupeul să avanseze o inițiativă legislativă „finală” prin care președintele de republică să-și piardă atribuțiile legate de promulgarea legilor. Și totuși, momentul este aproape… Acel moment în care președintele țării se va trezi pe masă cu ultima lege adoptată de Parlament și trimisă lui spre o ultimă decizie în privința promulgării.

Totul printr-un precedent generat de Legea referendumului, proiect legislativ în care apare pentru întâia oară și referirea la eliminarea dreptului președintelui de a se mai pronunța.

Paragraful strecurat este scurt și sec, dar a fost introdus într-o lege pe care președintele o va putea întoarce o singură dată, apoi va ajunge la linia de promulgare obligatorie, marcând sfârșitul rostului său în formula  instituțională de până acum.

Practic, Parlamentul, CCR şi preşedintele au fost eliminaţi din procedura de stabilire a obiectului şi datei de organizare a scrutinului pentru revizuirea Constituţiei, acestea urmând a fi decise exclusiv de către Guvern. Sigur, parlamentarii PSD, care au inițiat proiectul, au trecut fără nici o temă pe „lista neagră” și legislativul, practic s-au trecut și pe ei (dar mai ales sâcâitoarea „opoziție”), dar asta doar pentru că izvorul legislativ asigurat de Executiv este bine controlat la „sursă”, prin mecanismele de demitere deja verificate… Iar CCR a fost eliminat, la rându-i, pentru a cenzura varianta pe care o mai avea președintele la îndemână în întoarcerea unei legi.

Avem deja un parlament aproape transformat într-o mare adunătură națională, în care doar „lectorii CC” ai… PSD contează ca puncte de vedere, ceilalți aleși (ai Opoziției de azi, „reacționarii” de mâine!) fiind reduși la tăcere prin felurite tertipuri tehnice și metodologice, dar, mai ales, avem un lider de partid intrat total în rolul de prim secretar general al unei restaurații cenușii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*